Tipuri de baterii moto

Baterii moto clasice / conventionale – cele cu electrolit lichid – le poti recunoaste usor prin prezenta unor dopuri din plastic in partea superioara (3 dopuri la bateriile de 6V, respectiv 6 dopuri la bateriile de 12V).  Avand electrolit lichid, acestea degaja hidrogen - gaz incolor, inodor, dar puternic inflamabil! De asemenea, trebuie mentionat ca aceste baterii moto de tip clasic necesita intretinere pe intreaga durata de viata a acestora – completare doar cu apa distilata, nicioadata cu acid sulfuric!

Baterii moto fara intretinere – aceste baterii moto sunt etanse si nu necesita intretinere, adica nu necesita completare cu apa distilata. De asemenea, este interzisa scoaterea capacului sau verificarea nivelului electrolitului.

- Baterii moto cu gel – electrolitul este acid sulfuric in stare gelifiata. Sunt sigilate si nu necesita verificarea nivelului electrolitului si nici completarea cu apa distilata. Acesta este cel mai scump tip de baterie moto.

- Baterii moto AGM utilizeaza separator microporos din fibra de sticla in care electrolitul este absorbit prin fenomenul de capilaritate. Aceste baterii moto AGM (Absorbed Glass Mat) sunt de obicei furnizate cu electrolitul separat, apoi odata ce bateria este umpluta si este montat capacul, acestea devin 100% sigilate.

Vibratiile sunt inamicul numarul 1 al bateriilor moto!

Bateriile clasice cu electrolit lichid sunt destul de sensibile la vibratii si temperaturi extreme, putandu-se deteriora cel mai rapid in timp comparativ cu cele de tip AGM sau gel.

Majoritatea posesorilor de motociclete s-au orientat spre baterii moto AGM, care utilizeaza separatorul microporos din fibra de sticla in care electrolitul este imobilizat. Datorita acestui fapt, bateria de tip AGM este una ecologica, ceea ce o face cea mai buna alegere pentru utilizarea pe termen lung.

Aspecte privind montarea bateriei pe motocicleta

Un alt lucru de care trebuie sa tii cont il reprezinta dimensiunile bateriei. Habitaclul motocicletelor este limitat si astfel, trebuie sa fii foarte atent la gabaritul bateriei.

O baterie moto clasica poate fi montata numai in ​​pozite verticala, in caz contrar existand riscul de scurgere a electrolitului. Asadar, bateria AGM devine cea mai buna optiune.

Pastreaza acumulatorul moto incarcat

Un redresor este ideal pentru perioada in care motocicleta va fi parcata in garaj timp de mai multe zile fara a fi utilizata („biker de weekend”). Este posibil ca motocicleta sa nu fie principalul tau mijloc de deplasare.

De asemenea, motocicletele nu sunt folosite pe tot parcursul anului, existand o perioada importanta de extrasezon, astfel pastrarea acumulatorului in conditii optime in afara sezonului iti va oferi siguranta ca motocicleta este gata de plecare atunci cand vei avea  nevoie de ea.

O baterie neutilizata mult timp isi diminueaza capacitatea si implicit puterea de pornire, deci un redresor poate fi o solutie importanta a programului de intretinere a motocicletei.

Tine minte aceste sfaturi utile atunci cand achizitionezi urmatorul acumulator moto. Poate ca iti doresti o baterie moto ieftina, dar principalul lucru pe care trebuie sa il ai in vedere este utilizarea acesteia la parametri nominali pentru o perioada cat mai indelungata de timp.

baterie moto AGM

Produs adaugat in pagina de comparare

Acest site web utilizează Cookie-uri. Navigand in continuare iți exprimi acordul asupra folosiri lor. Mai multe informații despre Cookie-uri și dezactivarea acestora găsiți în Politica de utilizare Cookie-uri.