Ce este tehnologia start stop?

Dotarea autoturismelor cu computere de bord a facilitat integrarea și a sistemului start stop astfel încât odată cu micșorarea duratei de folosire a mașinii, se reduc automat și emisiile de dioxid de carbon.

Sistemul start stop este controlat prin intermediul computerului de bord care detectează momentul când mașina se oprește în trafic și va opri funcționarea motorului până când șoferul ridică piciorul de pe frână sau ambreiaj, ajutând astfel atât la economisirea combustibilului auto, cât și la reducerea emsiilor de CO2, atunci când mașina coboară pante sau decelerează. De asemenea, odată cu sistemul start stop, a fost adoptat și sistemul de frânare regenerativa, astfel încât computerul de bord va recupera energia cinetică pe care o va transforma în energie electrică pentru a facilita reîncărcarea bateriei. De aceea, mașinile fabricate cu tehnologie start stop și frână regenerativă trebuie dotate doar cu baterii speciale, de tip AGM sau EFB.

Cum funcționează o baterie start stop?

Spre deosebire de bateria clasică, o baterie start stop are performanțe mult superioare, ea fiind construită astfel încât să facă față pornirilor multiple și, totodată, să asigure alimentarea componentelor auto auxiliare (servomotoare, încălzire volan, scaune etc.), chiar și pe durata în care sistemul start stop a oprit motorul în trafic, mașina fiind încă în funcțiune.

O baterie start stop este extrem de rezistentă la ciclurile de descărcare multiple.

Vehiculele cu aceste tehnologii au nevoie de o baterie care să reziste la multitudinea de funcții solicitante. O baterie standard va ieși prematur din funcțiune, la mai puțin de 6 luni de la instalare!

Există două tipuri de baterii start stop:

- baterii EFB (Enhanced Flooded Battery) – baterii cu separator poșetă din polietilenă și împâslitură de sticlă. Acest tip de tehnologie o puteți găsi pe piață și sub denumirile de ECM (Enhanced Cyclic Mat), sau AFB (Advanced Flooded Batteries).

Atenție: O baterie EFB poate fi înlocuită, doar cu o altă baterie EFB sau cu o baterie AGM, niciodată cu o baterie clasică!

                              

- baterii AGM (Absorbent Glass Mat) - utilizează separator microporos din fibră de sticlă în care electrolitul este absorbit în interiorul acestuia, prin fenomenul de capilaritate.

Atenție: O baterie AGM poate fi înlocuită doar cu o altă baterie AGM, niciodată cu una de tip EFB sau de tip clasic!

                                

Bateriile AGM și EFB pot fi utilizate și pe autovehicule clasice, de generație mai veche, care nu sunt dotate cu sistem start stop.

Bateria poate afecta funcționarea corectă a mașinii?

Alegerea unei baterii neadecvate, pentru autovehicule dotate cu sistem Start Stop, prin folosirea unei baterii de tip clasic cu electrolit lichid, va fi supusă unui proces de suprasolicitare, ce-i va determina diminuarea parametrilor tehnici care generează probleme pentru componentele electrice ale mașinii, concomitent cu ieșirea prematură din uz a acesteia.

Durata de viață a unei baterii start stop

Dacă bateriile clasice au o durată medie de viață de aproximativ patru ani, bateriile start stop pot funcționa până la 7 ani, în condiții de exploatare corespunzătoare.

Produs adaugat in pagina de comparare

Acest site web utilizează Cookie-uri. Navigand in continuare iți exprimi acordul asupra folosiri lor. Mai multe informații despre Cookie-uri și dezactivarea acestora găsiți în Politica de utilizare Cookie-uri.