De ce se descarca bateria auto?

O baterie auto noua se descarca repede!  De ce oare?

Iata descrise mai jos cele mai frecvente cauze care pot determina descarcarea bateriei auto:

 

1. Consum parazit mare (componente electrice si electronice cu probleme)

Atunci cand motorul este oprit, bateria alimenteaza unele componente electronice ale alarmei, diverse relee electronice ale sistemului antifurt, ceasul de bord etc. Daca bateria auto se descarca sub valoarea de 10,5 V, intr-o perioada de timp relativ scurta, acesta reprezinta un indiciu clar ca un anumit consumator al masinii (alarma, releu electric etc) creeaza probleme.

Printr-o simpla testare a valorii consumului de energie din baterie determinata de curentul parazit (efectuata la un service specializat) se poate diagnostica cu usurinta prezenta acestuia la o valoare peste valoarea maxima acceptata de 50 mA (0,050 A).

 

2. Greseala umana

Daca dupa oprirea masinii si scoaterea cheii din contact, ai uitat farurile aprinse sau una dintre luminile interioare, ori nu ai inchis corect portbagajul, peste noapte bateria auto se descarca, iar dimineata masina cu siguranta nu va mai porni.

Asadar, asigura-te de fiecare data cand urmeaza sa parasesti autovehiculul ca ai oprit toti consumatorii electrici si inchis etans toate usile, inclusiv portbagajul!

 

3. Sistem de incarcare dezechilibrat

Prin adaugarea de consumatori, altii decat cei din dotarea masinii, poti dezechilibra sistemul electric de incarcare, iar aceasta va determina un consum suplimentar pe perioada stationarii autovehiculului! Astfel, sunt create premizele descarcarii bateriei intr-un timp foarte scurt!

 

4. Alternator defect

Dupa ce ai pornit motorul, bateria si-a facut pe deplin datoria si imediat va intra in functiune sistemul electric de incarcare al autovehiculului. Astfel, alternatorul va incepe procesul de reincarcare a bateriei astfel ca, tensiunea masurata la bornele acesteia va afisa valori cuprinse intre 13,4 – 14,8V. In situatia in care alternatorul are vreun defect, acesta nu va putea reincarca bateria cu aceeasi cantitate de energie pe care aceasta a livrat-o demarorului. Intr-o astfel de situatie, cand vei dori sa pornesti masina, s-ar putea sa ai parte de o surpriza neplacuta! 

 

5. Borne corodate

Dupa cum se stie, bateria are doua borne, una pozitiva (mai groasa) si una negativa ceva mai subtire, marcate fiecare pe capac cu semnele “+” si “-“. Daca bornele se corodeaza sau se umplu de oxizi de plumb, pot afecta bunul mers al procesului de reincarcare a bateriei in timpul functionarii autovehiculului. Intr-o astfel de situatie, decupleaza conectorii cablurilor fixati de borne, curata bornele cu solutie diluata de bicarbonat de sodiu, apoi, cu o bucatica de smirghel fin, elimina stratul de oxid de plumb pana la aparitia luciului metalic pe toata suprafata celor doua borne! In final, aplica pe suprafata fiecareia dintre ele, cate un strat fin de vaselina antiacida (siliconica) si, apoi, reconecteaza cablurile cu atentie, astfel cel corespunzator conectorului marcat cu semnul “+”, la borna pozitiva a bateriei, iar conectorul marcat cu “-“ la borna negativa!

 

6. Cabluri slabite sau corodate

Un contact mecanic insuficient intre conectorii de la capetele cablurilor si borne, care nu acopera toata suprafata de contact dintre acestea, impiedica transferul cantitatii de energie necesara demarorului pentru pornire! De asemenea, conectorii cablurilor trebuie sa fie ferm stransi, acoperind toata suprafata de contact a bornelor bateriei. Daca acestia se slabesc, se corodeaza sau se incarca cu oxizi, poate fi afectata atat pornirea masinii cat si buna functionare a sistemului de incarcare al autovehiculului!

 

7. Alegere necorespunzatoare

Daca ai ales o baterie subdimensionata din punct de vedere al capacitatii in raport cu cilindreea masinii, aceasta nu va putea asigura energia necesara sistemului electric de pornire al masinii tale! In scurt timp, vei observa ca bateria va avea probleme la pornire, iar ulterior vei constata ca se descarca repede.

Cauza care determina descarcarea bateriei auto in astfel de situatii rezida in suprasolicitarea acesteia din cauza alegerii necorespunzatoare, fiind subdimensionata in raport cu nevoile de pornire ale autovehiculului! Sintetizand cele de mai sus, suprasolicitarea bateriei va determina o slaba performanta la pornire, descarcari repetate ale bateriei, caderea masei active de pe placi, iar in final, iesirea prematura din functiune a acesteia. Atentie, atat suprasolicitarea cat si descarcarile repetate ale bateriei, reprezinta cazuri de excludere de la garantie!

 

8. Bateria este prea veche

Cu cat o baterie este in serviciu de mai mult timp, cu atat se observa o scadere a performantelor de pornire ale acesteia! Durata medie de viata a unei baterii auto bine intretinute, este de circa 4-5 ani.

Aceasta este influentata negativ de diversi factori externi cum ar fi: functionarea la temperaturi extreme, conducerea autovehiculul in regim urban, caracterizat prin distante scurte si porniri dese, astfel ca timpii de reincarcare fiind foarte redusi, bateria nu primeste suficienta energie pentru a se reincarca la capacitatea nominala. Cu cat astfel de situatii vor fi mai frecvente, cu atat bateria se va descarca foarte repede! Un posibil remediu ar fi ca o data la circa sase luni sa se faca o verificare atat a starii generale a bateriei cat si a sistemului de incarcare al autovehiculului, urmate de o eventuala reincarcare pe redresor a acesteia! Exista si la noi in tara service-uri specializate care presteaza servicii precum cele descrise mai sus, asigurandu-le totodata clientilor baterii de serviciu pe perioada interventiilor!

Produs adaugat in pagina de comparare

Acest site web utilizează Cookie-uri. Navigand in continuare iți exprimi acordul asupra folosiri lor. Mai multe informații despre Cookie-uri și dezactivarea acestora găsiți în Politica de utilizare Cookie-uri.